Pages

Thursday, November 24, 2011

kelancangan mulut berbicara

setiap manusia memiliki pelbagai perangai...perangai y menyenangkan @ tidak....aku tak tahu la macam mana tanggapan org pada diri aku...sbb apa y aku buat semua itu mencerminkan diri aku...baik ke buruk ke...terpulang kepada orang sekeliling yang melihat...apa yang aku nak taip kali ni xda kaitan sama diri aku..hanya mahu menulis menulis dan menulis...apabila kita menutur kata-kata kepada orang,kita tak sure sama ada orang itu senang dengan apa y kita katakan ..maybe apa y dikatakan itu benar...tp cara menyampaikan nya salah...dgn itu org akan mule x sng dgn kita dan akan mburuk-burukkan kita kpd org lain.... maka kharmonian dlm menjalani kehidupan seharian akn terganggu...kelancangan mulut kita mampu membuatkan hati orang lain terluka..cuba bayangkan yang apabila kita menyakitkan hati orang dan orang tersebut berdendam dgn kita dan dia nak balas dendam...apa y berlaku pada diri kita dan dia?diri nya hanya akan di penuhi dgn dendam dan kemarahan manakala diri kita hanya akan sentiasa berada dlm ktakutan...pndk kata,kerana mulut badan binasa...kan...olh sbb aku dh xingt aq nk taip apa..so,selami diri kita sdlm-dlmnya..renung baik2..samada diri kita cukup ok dan hnye di hiasi dgn sift2 mahmudh...jika berasa kekurangan cepat2 la muhasabah diri..cari kelemahan diri sndiri & segera la meminta maaf kpd org y kita sakitkan hatinya..malah selalu la memaafkan org lain...
    Bersama la kita berusaha menjadi insan yang lebih baik...:D